2009-09-23

Hårkur

Hårkurer är en grej som jag läst om och faktiskt testar just nu. Det är så att jag har haft problem med att mitt hår fort blir fettigt och jag läste att dagens produker innehåller för mycket olika silikoner och andra ämnen som täpper till hårbotten. Därav blir det väl för torrt eller för fettigt. I alla fall så har jag skaffat mig ett shampo som inte innehåller alls mycket utan enbart det som är nödvändigt för att det ska bli rent och så tvättar jag det inte alls lika mycket. Tro mig när skriver att det hjälpte.

Mitt hår ser bättre ut och blir inte alls lika fort fettigt. Naturligare metoder och rengöring är bäst enligt mig. Märket på mitt schampo är Erol och det är ett kamomillschampo som enbart har 5 ingredienser/ämnen. Jämför det med de ni köper i affären.


Hos Lush kan man köpa en hårinpackning för blont hår och den heter Marilyn. Passande namn va. :) Jag har funderat på att testa den för den innehåller inte en massa konstiga ämnen.

"Döpt efter den mest kända, vackra blondin vi känner till. Med två sorters kamomill, citronjuice och saffran bevarar Marilyn lystern i blont hår, gör håret mjukare, glansigare och vackrare än någonsin!"

1 kommentar:

  1. Hårinpackningen ser spännande ut. Den skulle jag vilja testa när jag blir blond igen :'D

    SvaraRadera